חיפוש
עיברית
חזור

כיצד להעביר את חנות המסחר האלקטרוני שלך מבלי לאבד את דרגות ה-SEO שלה?

השקעתם הרבה זמן ואנרגיה בקמפיינים מקצועיים לקידום אתרים, האתר שלכם נמצא גבוה בדירוג גוגל, והכל מביא לתנועה בעלת ערך? זה ממש נהדר. אבל האם אתה יודע שאתה יכול לאבד את הכל בתהליך ההגירה של החנות? האיום הוא אמיתי אך אינו בלתי עביר. יש כמה טריקים שאתה יכול לשלב כדי לעמוד בדרישות Google ולשמור על עמדות שהרווחת קשה. זה דורש קצת עבודה, אבל זה שווה את זה.

התיידד עם הרובוטים הזוחלים
בתהליך של אופטימיזציה למנועי חיפוש, אתה רוצה להכיר את הרובוטים המשפיעים ביותר באינטרנט - הבוטים של גוגל. התפקיד המהותי ביותר שלהם הוא לסרוק אתר ולאסוף את כל הנתונים הדרושים שיתמכו בתהליך ההצמדה. החלק הבא שייך לאלגוריתמים - הם מנתחים דף כדי לקבוע אם הוא מתאים מספיק להופיע ב-SERPs (דף תוצאות מנוע החיפוש). והכל למען המשתמשים. גוגל רוצה שהם ימצאו את התוכן שהם מחפשים, ויספקו להם את התשובות הרלוונטיות ביותר לשאלותיהם. לכן, כל מה שאתה צריך לעשות הוא לגרום לבוטים להתאהב בתוכן ובקוד שלך.

שמור על הקוד שלך
אם כבר עסקתם במסע הפרסום הראשון שלכם לקידום אתרים, כנראה שאתם יודעים דבר או שניים על אופטימיזציה של אתר אינטרנט נכון. עם זאת, ישנם כמה היבטים שצריך לקחת בחשבון לפני שתתחיל בתהליך ההגירה והם מתמקדים בקוד שלך:

השתמש בסמנטיקה נכונה של HTML כולל ראשי, כותרת עליונה, תחתונה, מאמר, בצד
הגדר מטא כותרות ומטא תיאורים ייחודיים לכל עמוד - עליהם לכלול מילות מפתח ולהיות באורך הולם
החל מבנה כתובות URL קצר ותיאורי עם מילות מפתח רלוונטיות וללא ספרות או אותיות מיותרות
השתמש רק בכותרת h1 אחת לכל אתר ובמבנה הכותרות המתאים - הן צריכות לכלול גם את מילות המפתח
עדכן את פרוטוקול http ל-2.0
בצע אופטימיזציה של ה-CSS/JS והשתמש בטעינת קבצי CSS/JS אסינכרוניים
בצע אופטימיזציה של התמונות - דחוס את הקבצים, שם להם והוסף טקסט ALT חלופי
הוסף מפת אתר XML חוקית ל-Google Search Console - יש לעדכן אותה לאחר כל שינוי
צור תפריט ללחיצה, מה שנקרא פירורי לחם, בכל עמוד כדי להגדיר את מבנה האתר
השתמש בתכונה hreflang בקטע הדף אם יש לך גרסה אחרת בשפה, זכור לגבי קודי אזור נכונים, כתובות מלאות וקישורי החזרה
אל תשתמש יתר על המידה בתוספים ובספריות חיצוניות - הם יאטו את הטעינה
החל rel=”canonical” עבור דף האב
הוסף קובץ robot.txt לכל עמוד בעל ערך עובדתי נמוך
החל קישור ללא מעקב על כתובות URL חיצוניות ודפים בעלי ערך נמוך יותר
אולי חלק מהטיפים האלה כבר יושמו בחנות שלך. ערכו ביקורת ובדקו אותם לפני שאתם הולכים לשלב הבא.

הישאר מעודכן עם האלגוריתמים החדשים של Google
גוגל יכולה להיות די משתנה ולהפתיע אותך עם אלגוריתמים חדשים לגמרי לפחות כמה פעמים בעונה. לפעמים זה יתן לך ראש, לפעמים לא. זה האופי המעצבן שלו, ואתה לא באמת יכול לעשות הרבה בקשר לזה. מה שאתה יכול לעשות זה לעקוב אחר כמה מהבלוגים המקצועיים של SEO ופרופילי הטוויטר של מומחי גוגל. קורה שהם חולקים מידע חיוני על עדכונים מתוכננים וכך אתה יכול להיות צעד אחד קדימה.

בכל הנוגע לשנת 2021, ישנם שני שינויים תקפים שאתה צריך לקחת בחשבון: אינדקס לנייד בלבד ו-Core Web Vitals.

אינדקס לנייד בלבד
אולי שמעתם על האלגוריתמים הקודמים שהעדיפו ניידים, אבל זה די מיוחד. זה הופך את הגרסה הניידת של החנות שלך לגרסה החשובה ביותר ואולי נוספה לאינדקס הרבה לפני הגרסה של שולחן העבודה. זו הסיבה שאתה צריך לשמור על עקביות מקסימלית של שתי הגרסאות. כל אחד מהם צריך לכלול את אותו תוכן ולבצע אופטימיזציה באותו אופן. נשמע קצת מפחיד מבחינת הרחבת עמוד המובייל לקיצוניות? אולי, אבל זה עדיין בר ביצוע. זכור לגבי כל האנשים שמשתמשים באינטרנט בעיקר בסמארטפונים שלהם - הם רוצים לראות גם את כל התוכן שלך וגוגל עוקבת אחר הצרכים שלהם.

חיוני ליבה לאינטרנט
הנושא די ברור. יש לנו שלושה חיוני ליבה באינטרנט שצוינו על ידי Google - טעינה, אינטראקטיביות וכן יציבות חזותית, והם נוגעים להיבטים ספציפיים של האינטרנט שלך:

הצבע המכיל הגדול ביותר (LCP) נטען תוך פחות מ-2.4 שניות
השהיית קלט ראשון (FID) - זמן האינטראקציה עם הדף צריך להיות פחות מ-100 מילישניות
Shift מצטבר (CLS) צריך להיות פחות מ-0.1 שניה
זה לא נשמע כל כך מפחיד, נכון? אך לא תמיד קל להשיג את המטרות הללו. הכל בידיים של מפתח טוב.

תחילה בצע אופטימיזציה ולאחר מכן העבר
השלב הבא כרוך במעט יותר אופטימיזציה. ככל שתהיה מוכן יותר, כך פחות יכול להשתבש.

יש להעביר את כל התוכן מהגרסה הקודמת של החנות שלך, יחד עם תגיות מטא ותיאורים, לאתר החדש.
יש לבצע אופטימיזציה של הקוד בהתאם להצעות שהוזכרו לעיל.
הכניסו את גרסת הבדיקה של החנות החדשה לקובץ robot.txt וזכרו להוריד אותה נכון

תגובות
כתוב תגובה Close