השאלה, למעשה, מסתכמת בשאלה האם תכונות WooCommerce מספיקות כדי שהחנות שלך תפעל כראוי. במאמר זה ננסה לענות עליה.
הודות לפופולריות של וורדפרס, WooCommerce - תוסף המסחר האלקטרוני החינמי לוורדפרס - הוא גם פתרון פופולרי לבניית חנויות. מכיוון שפתרון זה הוא תוסף ולא פלטפורמת מסחר אלקטרוני מן המניין, ברור שיש לו פונקציונליות צנועה הרבה יותר.
בעזרת WooCommerce תוכל ליצור חנות פשוטה ונעימה באחד מהסיטואציות הבאות: 1. אם החנות היא אחת מתפקודי האתר, שאינה העיקרית, אך חשוב לעבוד עם תוכן בבסיסו. במקרה זה, המוצר העיקרי יהיה וורדפרס, ורכיב המסחר האלקטרוני יהיה נוסף; 2. אם יש לך קטלוג מוצרים קטן. אחרת, סביר להניח ש- WooCommerce לא תהיה הבחירה הטובה ביותר, והנה הסיבה לכך.
ביצועים
בדומה ל nopCommerce, WooCommerce מאפשרת למשתמשים להוסיף לחנות שלהם מספר בלתי מוגבל של מוצרים. עם זאת, שם ההשוואות נעצרות כאשר עולות בעיות עם ביצועים.
WooCommerce מחוץ לקופסה אינו מתאים לעבודה עם קטלוגים גדולים בשל בעיות ביצועים. לכן, אם יש לך יותר מ -500 המוצרים המקובלים בקטלוג, זה ידרוש השקעה רבה ומשאבים לאופטימיזציה של חנות WooCommerce, ללא תוצאה מובטחת.
כדי לקבל את הסקירה הפנימית, ראיינו את דייגו רייס, מומחה מסחר אלקטרוני מ- Odegi eCommerce, על הניסיון שלו בעבודה עם WooCommerce. במהלך 12 השנים האחרונות, סוכנות אודגי עבדה עם מספר רב של פלטפורמות בפיתוח מסחר אלקטרוני.
כפי שנדון עם דייגו, החברה שלו תומכת באתר של יצרן נברשות קנדי גדול. האתר בנוי על וורדפרס, משתמש ב- WooCommerce ומתגאה בכ -10,000 מוצרים בקטלוג שלהם.
ללקוח כבר היה אתר זה כשהגיע לאודגי, אך הם חוו אתגרים גדולים עם הביצועים. וזה לא היה רק בגלל ריבוי המוצרים עצמו. לדברי דייגו, "חלק מהבעיה ב- WooCommerce היא שהיא לא מגיעה עם הרבה פונקציונליות מובנית במערכת שלה. כתוצאה מכך, עליך לבנות או לרכוש מספר תוספים בכדי לגרום לאתר לעבוד. האתגר בשימוש בתוספים נוספים הוא בכך שהוא משפיע על הביצועים בצורה שלילית ואתה צריך להשקיע יותר משאבים כדי לייעל את החנות למהירות במהלך ההתקנה הראשונית ושדרוג החנות שלך ".
חנויות nopCommerce הן עתירות תכונות מחוץ לקופסה. הם עובדים מהר ומתפתלים הרבה יותר טוב - בהשוואה לא רק ל- WooCommerce אלא גם למתחרים "הארדקור" כמו מג'נטו. הדגמת החנות שלנו מקבלת 100/100 ב- Google PageSpeed Insights, השירות הפופולרי ביותר לבדיקת מהירות האתר. בדוק זאת בעצמך: בצע כעת בדיקת מהירות.
חשוב להסתכל על הדברים בפרספקטיבה: בעוד שיש לך מעט מוצרים בקטלוג ואינך זקוק לפונקציונליות רחבה, חנויות WooCommerce עשויות לעבוד די מהר. אבל חנות כזו היא לא אחד הפתרונות הניתנים להרחבה בקלות. ככל שהקטלוג יגדל ומספר המבקרים יגדל, האתר יתחיל לחוות בעיות, שלא תתמודד איתן עם nopCommerce.
פונקציונליות מחוץ לקופסה
ל- WooCommerce מחוץ לקופסה אין הרבה תכונות פופולריות, שלא לדבר על התכונות המיוחדות יותר. הנה, למשל, מה שאתה צריך להתקין באמצעות הרחבות (תוספים) משוק WooCommerce ומה לא יוצא מהקופסה:
אין Google Analytics מובנה
אין ריבוי מטבעות
אין מיון מובנה לפי מותג
ללא עיבוד מובנה החזרות ובקשות אחריות
ללא כרטיסי מתנה
אין רב קניות ואין רב ספק
ב- nopCommerce, כל הפונקציונליות הזו יוצאת מהקופסה (בדוק אותה בחנות ההדגמה).
אז מה רע בתוספים?
עלויות תוספים - אם תחליט ללכת עם WooCommerce תצטרך לרכוש תוספים כדי לקבל את הפונקציונליות שאתה צריך. והתמחור עבור תוספים אלה יכול לנוע בין חינם למאות דולרים.
בעיות איכות ותמיכה - כאשר יש לך מתכנתים שונים שכותבים קודים שונים עבור תוספים שונים, יש בהם תקני איכות שונים. כתוצאה מכך, הם לא תמיד יעבדו טוב ביחד ואם יתעוררו בעיות תצטרך לתאם עם ספקים שונים כדי לתקן בעיות.
בעיות ביצועים - כפי שצוין לעיל, ככל שתוסיפו לאתר פלאגינים כך הוא יגיע לאט יותר.
בעיות אבטחה - אין להתעלם, תוספי וורדפרס הם אחד המקורות המשמעותיים ביותר לפגיעות בפלטפורמה. החל מספטמבר 2019, על פי מאגר הפגיעות של WPScan, כמעט רבע מכלל הפגיעות קשורות לתוספים.
פגיעות לפי רכיב
למרות שאין מוצרים ללא לפחות נקודות תורפה, ASP.NET Core, הפלטפורמה שעליה מפותחת nopCommerce, כבר מספקת רמת אבטחה מובנית ברמת הפלטפורמה. בפרויקטים של PHP - כגון וורדפרס ו- WooCommerce - יש צורך לעצב מערכת הגנה מאפס, לעתים קרובות באמצעות ספריות תוספים רק כדי לשמור על יחסיות.